Writing a blogpost

Typen, schrijven, denken, backspace, doorkrassen. Een blogpost maken is niet altijd zo makkelijk. Een leegscherm of vel wat je steeds maar aan blijft staren. Nu zit ik hier op mijn kamer onder het genot van een warme kop thee en een muziekje op de achtergrond, ideeën te bedenken voor mijn blog. Alles opschrijven in een boekje en de leukste onderwerpen gaan uitwerken. Soms heb je zo een blogpost geschreven, maar soms kan dat ook tegen vallen.

Het begint allemaal bij een idee waar je over wilt gaan schrijven. Dit vind ik het lastigste onderdeel. Is het wel interessant genoeg en kun je er genoeg over schijven? Als je hier over uit bent, begint het schrijven. Op een creatieve manier schrijven zodat het voor de lezer ook leuk is om te lezen. Hier hebben wij veel over geleerd bij twee workshops creatief schrijven op school. Dat waren ontzettend leuke lessen. We moesten bijvoorbeeld in het perspectief van een tompoes gaan schrijven, hoe het is om op gegeten te worden. Ja, jullie denken nu wat zijn dat nou voor een opdrachten, maar uit deze opdrachten kwamen de leukste en origineelste verhalen.

Als je uiteindelijk je blogpost heb geschreven, ga je alles nog een keer nakijken. Spellingsfouten, zinsopbouw, is het leuk om te lezen enz. enz. Met spelling heb ik veel moeite waardoor ik het elke keer door iemand laat controleren. Zo zie ik meteen of diegene het een leuk verhaal vindt en krijg ik tips en tops. Dan de laatste puntjes op de i. Een leuke titel bedenken en een uitgelichte afbeelding kiezen.

Je ziet dus wel er komt meer bij kijken dan alleen snel even een verhaaltje typen. Denk jij dat je ooit een blog gaat beginnen? Of is het niks voor jou? Laat mij het weten!

Liefs Roos

Leave a Reply

