Paraskevidekatriafobie?!

Vrijdag de 13e.. Ook wel benoemd als ongeluksdag. Zwarte katten vermijden, niet onder trappen doorlopen, want alles kan ongeluk veroorzaken. Op rtl late night deden ze er een leuke uitspraak over. Als je het te lange woord hier onder uit kan spreken ben je van de angst van vrijdag de 13e af. Marieke Elsinga had er lang op geoefend en ja haar lukte het. (bekijk de eerste minuut van het filmpje)

cirf_rmwuaa1fko

Ik vind het totale onzin. Mijn vrijdag de 13e was een prima dag. Om 7:15 werd ik opgehaald door mijn rijschool. (Ja, veelte vroeg. I know) Ik had een rijles van een half uur en daarna had ik mijn Tussen Tijdsen Toets (TTT). Β De rijles van te voren verliep niet goed. Toen riep ik nog:”Vrijdag de 13e gaat mij niet tegen werken.” Β Waarop mijn rijinstructeur een beetje moest lachen. Bij het CBR aan gekomen, werd ik door de examinator naar binnen geroepen. Werd toen toch wel even zenuwachtig, maar ach het was alleen een TTT. Met die gedachte ging ik mijn Toets rijden en ja hoor na ongeveer 35 minuten wist ik dat ik mijn TTT had gehaald!

Thuis aangekomen keek ik op de Fontys site of mijn hertentamens er nou eindelijk op stonden en ja hoor ik had mijn tentamen gehaald. Mijn dag kon niet meer stuk!

Vrijdag de 13e is voor mij een normale dag net als alle andere dagen van het jaar. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Als jij er toch anders over denkt wens ik je heel veel succes met het te lange woord hierboven uit je hoofd te gaan leren. Heel veel succes zou ik zeggen!

Laat mij het even weten als het je is gelukt. πŸ˜‰

Liefs Roos

Leave a Reply

