GENIET!

Vorig jaar september, de eerste week van school. De eerste video les. De eerste technieken geleerd en de eerste schoolopdracht gehoord. Die opdracht was maak een film of docu over een onderwerp wat jou aangrijpt.

Veel studenten wisten al gelijk waar ze het over wilden doen, maar voor mij was het toch wel heel erg lastig. Veel met medestudenten en met papa en mama over gehad. Zo kwamen we er achter dat het verliezen van iemand mij het meest aangrijpt. Ik zelf heb het overlijden van een persoon die dicht bij mij staat van een korte afstand meegemaakt. Dat was een heftige en vooral rare tijd. Ik zag toen in dat je moet genieten van je leven, want het kan zo maar voorbij zijn. Dit beseffen niet alle mensen heb ik het gevoel en wilde hier heel graag een docu overmaken.

Mijn plan was om een dag met ‘make a wish’ mee te lopen om zo een kind te filmen die geniet van zijn of haar leven, maar aan de andere kant ook weet dat het zomaar voorbij kan zijn. Door privacy redenen en andere redenen heb ik daar uiteindelijk vanaf gezien. Na veel gesprekken op school hoe ik het dan toch kon uitwerken, ben ik op een eind idee gekomen.

Samen met een vriendin van mij (Anne) heb ik nu een film gemaakt over dat je leven zomaar omgegooid kan worden en dat je dus vooral moet genieten van je leven. Leuke dingen doen met vriendinnen, zoals shoppen en samen zijn. Mijn vriendinnen groep speelt dus ook een klein rolletje in mijn film. Later in de film wordt de dag minder leuk dan gedacht..

Ik ben ontzettend blij met het eind resultaat en wil daarvoor Anne nogmaals heel erg bedanken. We hebben voor het filmen veel tijd genomen om op het beste eindresultaat te komen!!

 

*De video komt niet online te staan, dit om meerdere redenen.

Leave a Reply

